Szeghalom, Körösladány, Vésztő, Csökmő, Füzesgyarmat, Békés, Békéscsaba, Békés megye, pc szerviz, pc javítás, pc alkatrész, pc szerelő, számítógép szerviz, számítógép javítás, számítógép alkatrész, számítógép szerelő, notebook szerviz, notebook javítás, notebook alkatrész, nyomtató szerviz, nyomtató javítás, nyomtató alkatrész, nyomtató kellékanyag, tablet szerviz, tablet javítás, tablet alkatrész, toner, utángyártott toner, patron, utángyártott patron, kereskedelem, forgalmazás, vezetékes hálózat, vezeték nélküli hálózat, wifi, építés, üzemeltetés, biztonságtechnika, DVR, megfigyeléstechnika, kamera rendszer, riasztórendszer, telepítés, szerelés, domain regisztráció, web, tárhely, webtárhely, honlap készítés, weboldal, weboldal készítés, weblap, weblap készítés, webshop, webshop készítés, webáruház, webáruház készítés, rendszergazda, Magyarország, HP, ASUS, DELL, ACER, FUJITSU, PACKARD BELL, GIGABYTE, CODEGEN, CHIEFTEC, WD, SEAGATE, HITACHI, SSD, NVIDIA, ATI, INTEL, AMD, OKI, Epson, Cannon, Brother, Lexmark,

 

WEBTÁR történetek.

Egy történet...

Érdekes esetek történnek minden nap. Tanulságosak ritkábban, de nagyon megéri okulni belőlük.

Az eset, természetesen név nélkül:

Ügyfelemnek nagyméretű, magas rendelkezésre állású tárhely kellett. Lehetőség szerint 7/24 ügyfélszolgálattal, és természetesen nagyon olcsón.

A dolog már itt sántított, de gyorsan a keresőbe írva a kívánt paramétereket sikerült is babgulyás áru, profinak látszó, budapesti székhelyű cég által szolgáltatott tárhelyet találni.

Komolyan elgondolkoztam rajta, hogy ha neki bejön, lehet saját honlapom is átpakolom ehhez a céghez, valamint akár a teljes WEBTÁR szolgáltatást is átköltöztetem ide saját szerveremről. Ha biztonságosabban, stabilabban, profibban működtethető, akkor miért ne? Nosza rajta!

Ügyfelem régi honlapja egész szép találati helyezést ért már el mindenféle keresőben, ugyan nem friss CMS-t használt, de honlapja megbízhatóan működött az elmúlt években. Most viszont nagyméretű fényképeket szeretett volna feltölteni, és ezt bizony a WEBTÁR díjszabásával sokallotta.

Valóban drágább mulatság lett volna, bár a WEBTÁR előnyei között nem győzöm hangsúlyozni a napi 4 alkalommal történő teljes mentést. Valahol érthető, hogy ekkora adatmennyiséget tárolni pénzbe kerül, az adathordozókat ciklikusan cserélem, mert nem kívánok felesleges kockázatot vállalni.

Az új budapesti tárhely elkészítése, beüzemelése tényleg néhány óra alatt megtörtént (szakmai irigységem volt is rendesen, hogy mennyire profik, nekem őszintén tovább szokott tartani), a költöztetésben természetesen segítettem, a domain kezelője továbbra is én maradtam, a bizalom és az egyéb irányú üzleti kapcsolat természetesen megmaradt.

Teltek-múltak a napok.

Aztán kezdődtek a problémák. Először CMS deface (a honlapjának kezdőoldal cseréje, mely pár ki nem használt, ezidáig számomra ismeretlen biztonsági résen keresztül történt), aztán a teljes honlap leállítása, php integrált java vírusos átirányítás, kéretlen levél küldő szerverré alakított honlap és egyre cifrább dolgok következtek.

Segítségért hozzám fordult, bár olyan ismeretlen behatolási módszerekkel fértek hozzá az új tárhelyhez a támadók, melyeket elképzelhetetlennek tartottam. Amennyire lehetséges volt igyekeztem honlapján az ismert biztonsági beállításokat, javításokat elvégezni, de újra és újra betörtek és súlyos károkat okoztak.

Akkor még nem is tudtuk, hogy mekkorát.

Három hét alatt hét alkalommal törtek be, a költöztetéskor elmentett információk segítségével alkalmanként egy, másfél óra helyreállítási időre volt szükség, mire az új tárhelyről mindent töröltem és minden a mentett állományban levő fájlt újra feltöltöttem. Egyetlen szerencse, a honlap SQL adatbázisa nem érdekelte a támadókat, így azt nem kellett helyreállítani.

A harmadik héten már őszintén untam a dolgot. Menet közben természetesen rengeteg telefon, e-mail, hibajegy az online felületen. Felajánlották persze az egyszeri biztonságtechnikai átvizsgálást 16.000.- + ÁFA díjért, mert náluk biztosan nincs hiba, minden ügyfelük rendkívül elégedett (a 6-os szerverükön, melyen az ügyfél tárhelye is helyet kapott a rendelkezésre állási idő a 99,9% helyett 99,6%-nál járt, mert mindig volt valami kehe), azonban ekkor már ügyfelem lemondott róluk. Az általa használt CMS visszakerült a régi helyére és azóta hibátlanul működik.

Akkor mégis mi a kár?

Tapasztalatnak nem volt rossz ez a történet, megélni már persze ennyire nem volt vidám. Az addig mindenféle plusz költség nélkül elért előkelő találati hely, a folyamatosan offline honlap miatt mindegyik keresőben elveszett. Annyira hátrasorolódott a honlapja, hogy az interneten ügyfelemet kereső új személyek nem, illetve csak nagyon sokadik oldalon találják meg. A garantált üzleti veszteséget elkerülheti ugyan AdWords hirdetésekkel, melyekért fizetnie kell. A budapesti székhelyű cég az egy hónapig használt tárhely éves díját természetesen megtartotta a megszüntetést követően is. Etikusabb lett volna részarányos visszautalást csinálni, ha már ennyi gondja volt az ügyfélnek, de akkor nem lenne profi a kinézet, és az ügyfélszolgálat.

Az élet minden területén igaz, a számítástechnikában pedig különösen:
Olcsó húsnak híg a leve! Lehet kecsegtető árú a szolgáltatás, vagy olcsó egy alkatrész, garantáltan csak a gond lesz vele...

Üdvözlettel: Szimilkó Csaba

Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button

Informatikai hírek - HWSW

optimalpc.hu webtár webmail belépés

 

számítógép pc szerviz javítás alkatrész kereskedelem adatmentés forgalmazás

Letöltések